lørdag den 14. maj 2011

Rabarber - jordbær smuller kage

Mine rabarber i haven var vokset sig pæne i str så i dag skulle det være at de skulle spises.......

 Piskede flødeskum til og let lun smagte den skøøøønt ...

Brugte .. ca ½ bakke jordbær og... ja.. rabarber ? hmmm
150 g groft hakkede mandler

Smullerdej af :
100 g smør
100 g sukker
100 g mel

Kom halvdelen af de hakkede mandler i bunden af formen, og  ca 1 6 del af den samlede smuller dej...

Resten fordelte jeg oven på frugterne... 
Den fik ca 30 min midt i ovnen på 200 g, uden varm luft......

2 kommentarer:

  1. *suuuk* - sådan et stykke kunne jeg godt spise nu - øhm, også selvom det stadig er morgen :-D

    SvarSlet
  2. Hej Piske - Det kunne jeg også godt, den smagte SÅ godt med jordbær i også. Men tror nu lige jeg venter et par timer hihihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet