lørdag den 18. december 2010

P-Tærter


Piskeriset har lavet et konfekt kalender og i går var det så P-Tærter  hun havde lavet...... Og ummm de kan altså bare smage godt..

Vidste at de skulle bare prøves... Men... havde lige en masse andet der skulle ordnes.. Men da jeg så, så at
Hanne fra Hannes verden  også havde lavet dem, ja.. Så måtte jeg i køkkenet !!!
Men... der var så lige det, at jeg ingen usaltede nødder havde i huset... Men havde ... Kim´s saltede peanuts...


Jeg har fulgt Piskerisets opskrift, dog med en chokolade på 55 %..

Og så med 100 g saltede peanuts.. som blev skyllet i koldt vand og tørret i papir..... også de blev hakket groft.


Jeg har lavet dem lidt store i det... Pga pladsmangel i mit køleskab....
Nu står de så på køl... Så har ikke smagt endnu !

7 kommentarer:

  1. Uha - de ser ellers gode ud!

    SvarSlet
  2. Jeg er spændt på, hvordan de smager i den udgave - både mht. den lavere % (som jeg tror er bedre end den mørkere udgave, jeg lavede) og de saltede nødder :-)

    SvarSlet
  3. Hej Heidi - De ER gode ... Prøv dem !

    Hej Piske - De smager super godt - og vi kunne ikke smage noget salt, så det er åbenbart helt fint bare at skylle dem, hvis man ikke har andet i huset.

    Fruen synes de smager af meget, og kan bedre lide.. Caletties ( det staves vist ikke sådan )
    Men ungerne og jeg synes de smager 1000 gange bedre !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Hej Marianne

    De står også på min to-due-liste, kan du tro.

    SvarSlet
  5. De ser gode ud og jeg ville tro at det også kunne smage godt med lidt saltede peanuts i. Jeg kan godt lide det salte mod det søde, men det er nok en smagssag :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  6. Hej Nanna - Det kan jeg godt forstå, og de er meget hurtige at lave , det er kun afkølingen der tager tid.

    Hej Birthe - Tror du har ret, måske jeg skulle prøve at lave halvdelen af peanutsne med salt og den anden halvdel uden.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  7. nøj de ser godt ud, dem bliver jeg da vist nød til at lave en af dagende :-)

    SvarSlet