fredag den 8. oktober 2010

Havre boller

Har fri i dag - Så morgenmaden skulle ikke stå på rugbrød !!!

Meget nemme Havre boller.

Ovnen tændes på 225 g - ikke varmluft.

25 g smør smeltes og blandes med
2 dl havregryn
1½ dl hvedemel
lille bitte smule salt
1 spsk sukker
½-1 tsk vanille sukker
1 æg
1 dl mælk
evt lidt mere havregryn , hvis dejen er FOR slasket.
Det røres sammen...

Dejen skal være klisteret, men må ikke løbe af skeen.

Sættes på bageplade... med ske..

De skal holde formen og ikke flyde ud... Bages i ca 12-15 min...

De skal kun lige afkøles en lille smule, smager bedst ny bagte og lune. De vendes om og smørres på bagsiden, ungerne kan bedst lide dem med nutella på. Men jeg vil helst have lidt kærgården og hindbær syltetøj på...

Vi kan spise 2 stk hver, så nå fam er hjemme laver jeg dobbelt portion.

Mener at opskriften stammer fra en tidligere veninde, der kom fra Jylland.

2 kommentarer:

  1. Det søndag i dag og også fridag, så jeg har også stået i køkkenet og lavet morgenbrød til kæresten og jeg...
    Jeg må lige prøve dine havre-boller, de ser lælkre ud!

    SvarSlet
  2. Hej Little S - Det lyder da som en hyggelig morgen.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet