søndag den 24. oktober 2010

En... jeg skal have tiden til at gå kage.....

I fredags gik jeg og ventede på et opkald fra min ex, da vi skulle have besked på hvor syg han er...

Jeg er ikke god til at vente, så jeg bagte 2 x kagebunde.... Lavde nougatcrem og jordbær/rababer mousse.

Fik lagt kagen sammen... Så kom beskeden... Rigtig rigtig dårlig... Kage blev sat på køl...
I går aftes, blev den smurt op, og en klump fondant indfarvet og smidt på... Blomsterne havde jeg på lager...

Kom først i tanke om at tage et billede efter der var skåret af til naboen.... Men så kan man da se den inden i...........

De bunde jeg har bagt er Drømme kage med et Twist og kakao/banan bunde opskrifterne er her

10 kommentarer:

  1. åhh, det lyder trist, håber det bedste for ham (og dig og alle omkring ham) - og du har helt ret, kagefremstilling kan være den rene terapi.

    Kh
    Anne

    SvarSlet
  2. Hej Anne - Det er noget virkelig skidt. Men ja.. kagebagning er godt til at... glemme alt andet med... Bare gå i sin egen kage verden...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Hej Marianne

    Ih, hvor er det trist og høre - godt du kunne komme lidt på andre tanker vha. bagningen.

    Håber alt godt for ham - held og lykke med det hele.

    De varmeste tanker herfra.

    - Kærligst Kristine

    SvarSlet
  4. Tænker på Dig i din sværre stund... Kender det alt for godt og nyder selv at gå i køknet, hvor alt andet kan lukkes ude.

    Og mums den ser sgu lækker ud. Synes det er perfekt med et billede af hvordan kagen osse ser ud. Det er jo ikke kun Fondant det hele :O)

    KNUS

    SvarSlet
  5. Hej Marianne,

    sikke en skrækkelig besked om din ex!

    Kagen ser til gengæld rigtig lækker ud! Hvor høje bliver dine kager egentlig når du har så mange lag?

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  6. Hej Kirstine - Mange tak.

    Hej Jette Elisa - Ja.. Cancer er en lorte sygdom, håber det går ok med hende.

    Hej Camilla - Har lige været ude at måle den... 9,5 cm er den... Og det gælder om at skære tynde stykker , for ellers er det bare for meget hihihihi

    Men jeg synes det er sjovt at lave dem høje...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  7. Jøsses en kage!! Sådan en må du altså gerne bage til mig, kunne godt lige spise et stykke :-D
    Er opskriften på nougatcremen og mousse'en herinde?

    Jeg er ked af at høre at det var dårlige nyheder! Kender det desværre alt for godt. Min bedste veninde har kræft og er meget, meget syg :-(

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  8. Altså man bliver jo helt trist, når man læser den slags. Jeg demonstrerer gerne Jorden rundt mod cancer - hvis det ville hjælpe noget.
    Alt det bedste fra mig.
    Knus Nanna

    SvarSlet
  9. Hej Birthe - Tror ikke jeg har opskrifterne her...

    Men nougat cremen laver jeg ala som man gør til Sarah Benard kager, og moussen er lavet som kagekonens hindbær mousse, jeg tilsatte bare lidt husplads.... Så det er ikke noget fancy svært noget..... hihihi

    Og ja... kræft er frygtelig !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  10. Hej Nanna - Tror desvære ikke at det ville gøre det store..... Men jeg har det på samme måde... Har efterhånden midstet alt for mange på den konto........... Men tak...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet