mandag den 4. april 2011

Luggi´s muffins med skumfiduser

Luggi havde den ide at det ville smage godt hvis man bagte muffins med skumfiduser i ....

3 æg
2 æggeblommer pisket kraftigt sammen med
125 g sukker
175 g brun farin

250 g smør smeltes med 100 g mørkchokolade ( 70%) +
50 g mørkchokolade med pistaice nødder.

I sukker æggemassen piskes,

1 tsk vanillie
1 tsk bagepulver
175 g mel
1½-2 del mørkt kakao pulver
100 g hakket mandler
100 g hakket walnødder
25 g hakket lys chokolade
25 g hakket hvid chokolade
1-1½ dl mælk
ca 50 g revet marcipan

Tilsidst piskes det smeltede smør og chokolade i.

Hvide Rocky mountain classic marshmallows klippes i 4 stykker.

Der lægges lidt dej i bunden af muffinsformene, oven på det lægges 1 lille stykke skumfidus og der fyldes dej oven på.

Bages ved 175 g midt i ( ikke varmluft ) ca 20 min. Fik 24 stk ud af denne portion

Ps.. vi bagte dem søndag, tirsdag morgen var der en tilbage... Som Fruen min nuppede med på arb. hihihihi

13 kommentarer:

  1. jum jum jum jum..... DEM kunne jeg godt spise...!

    SvarSlet
  2. Hej,

    mums - de ser godt nok lækre ud! De ryger helt sikkert i inspirationsmappen :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  3. Luggi er meget, meget fornuftig! *nammenammenam* ;-)

    SvarSlet
  4. Og havde Luggi så ret? Var de en succes? De ser gode ud:-)

    SvarSlet
  5. Selvom jeg jeg slet ikke er til skumfiduser, så der de muffins altså super lækre ud, tror jeg må prøve dem, uden skumfiduser :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  6. Wauuw, haps haps haps :) Man skulle godt nok være et skarn, hvis man ikke fluks kunne kværne sådan en ;) De ser vildt lækre ud.

    SvarSlet
  7. Ej hvor ser de altså bare hammerlækre ud!
    God idé!

    /Lise
    http://lisepaasu.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Hej Little S - Ja... de forsvandt også hurtigt....

    Hej Camilla - De bliver vist ynglingsne hos os...

    Hej Piske - Ja... Luggi har fat i noget med kager.. Nu har hun jo heller "aldrig" fået kage.. der hjemme hihihihihi.

    Hej Nanna - Ja , Luggi havde ret... Det er ret mums.......

    Hej Birte - Vi lavde 12 med og 12 uden, fordi jeg ved at min Fruen ikke spiser skumfiduser... Og de var bestemt også gode. Marcipanen gør bare et eller andet... Mums

    Hej Cookie - Ja... Og de dufter vildt godt af chokolade.....

    Hej Lise - Ja... den var ikke dårlig..

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  9. De ser super lækre ud:-) hold op hvor bliver jeg lækkersulten...

    SvarSlet
  10. Hej Prik - Takker , ville også ønske at de var flere tilbage..........

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  11. Kunne godt spise sådan en lige nu!

    SvarSlet
  12. Hej Kagemor - Jeg kunne spise 2 !!!! Åhhh må snart bage dem igen hihihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  13. din topping / icing ser så lækker ud!!! og dejligt cremet, how??!!

    SvarSlet