fredag den 8. april 2011

Lækker sulten... Løsning Muffins..........

Har fri i dag... Og ja.. havde lyst til både peanuts og hvidchokolade.. Men nu går jeg ikke ind for at bare gnaske... Næææ det måtte blive til noget kage noget....  Og det ... gjorde det så........
200 g SMØR , smeltes

200 g sukker piskes meget med
4 hele æg

Sukker/ægge massen tilsættes
2 tsk vanillie
2 tsk bagepulver
100 g hakket saltet peanuts
80 g hakket hvid chokolade
50 g fint revet marcipan
300 g mel og den smeltede smør
1½ dl mælk
Kommes i forme og bages ved 175 gr midt i til de er færdige... Glemte at kigge på uret....
Da jeg havde fyldt de første 12 ... og sat dem i ovnene... Tænke jeg ummm med kakao ???

Så tilsatte resten af dejen 1 dl mørkt kakao pulver og lidt mælk, 3 stk skumfiduser klippet i små stykker.
Der var så kun dej nok til 11  stk.

Har smagt en af de lyse, smager mums - smagen af penaut smager meget igennem ummmm.

Skal finde ud af hvilken topping jeg vil have på.....
Toppingen blev til Jordbær skum/guf.  Lavde det ikke på mål men brugte bare...

1 bære æggehvider
Jordbær sirup
flormelis

Piskede til det var floffy i det... Piskede længe....

Den søde topping passede ret godt til den lidt bitre kage. Peanut´s smagen smager meget igennem, men det var lige hvad jeg jeg havde lyst til.

11 kommentarer:

  1. Wauw, god kombination af lækkersultenhed og bagværk :-) Hvilken topping er der brugt på den nederste kage her?

    SvarSlet
  2. Hvilken topping er det? Hvordan laver man det? Du ved jeg er kagespasser :(

    SvarSlet
  3. Uha, det ser bare rigtig godt ud. Lækker farve toppingen har.

    SvarSlet
  4. SLURP!
    Meget fornuftig løsning :-D

    SvarSlet
  5. Hej Cookie - Har skrevet toppingen ind i indlæget nu.

    Hej Fe - har skrevet det ind nu.

    Hej Camilla - Det er jordbær siruppens farve...

    Hej Piske - Ja ikke.. man har ikke helt så sort en samvittighed når man har spist en kage eller 2, som hvis man havde spist en halv plade chokolade og en pose peanuts... Tror jeg nu heller ikke at jeg kunne hihihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Årh, men jeg kan ikke finde ud af det uden mål :O(

    SvarSlet
  7. Hej Fe - Ja undskyld.. men ... lavde det bare ...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  8. Det ser godt nok lækkert ud.... uhmmm

    SvarSlet
  9. Hold da helt op - hvor ville jeg ønske at man kunne smage den med jordbær på, når man slikker på skærmen!!! Men det kan man ikke:-(

    SvarSlet
  10. PS jeg kan genkende papirsformene som dem fra Ikea. Er de gode nok?

    SvarSlet
  11. Hej Sus - Ja.. det var lige hvad jeg havde lyst til...

    Hej Nanna - Det jordbær skum var også mums.. Og ja... synes egentlig at de forme er okay, lidt sjove i formen..str. Men helt okay.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet