lørdag den 2. april 2011

Den syndige jordbærkage igen..............

Fruen og jeg skulle have alene aften i går... Jeg var kommet til at love hende at lave den syndige jordbærkage...
 Havde stået i køkkenet det meste af dagen pga af en anden kage - Blogger jeg om senere i dag... Så var lidt brugt....... Men faktisk så tager det ingen tid at lave denne Syndige Jordbærkage  Det der tager mest tid... Er vente tiden på at bunde skal køle nok af, så nougaten ikke bare smelter og løber af kagen.

Jeg valgte så ikke at lave gele igår.. og den smager altså også mums uden.. Bunden dejlig svampet og blød.. Jordbærene var der faktisk rigtig god smag i , og de var hverken for bløde eller hårde...
Hvis man vil gøre lidt mere ud af det.. kan man smelte noget mørkt chokolade og pensle bunden og sidderne med... Og når de er tørre, vende kagen om, så den mørke chokolade er udad til... Men,.,... Synes ikke at den behøver det..............

12 kommentarer:

  1. Nøjh hvor ser den syndig god ud :-)
    Knus Irene

    SvarSlet
  2. Hej Irene - jaaaa.. så skulle du dufte og smage den........ ummm hihihi
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Uuuhm Marianne. Sikke en lækkeribombe.

    SvarSlet
  4. Hold nu op, det er jo ren tortur det der!!! Det ser SÅ godt ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  5. Hej Kristine - Ja..... det er den !!!

    Hej Birthe - Lige en kage efter din smag, i hvertfald bunden, og man kan jo komme det man lyster ovenpå... Prøv den hihihihi Lokkelokke...

    Hej Nanna - Ja... Fruen min blev også MEGET glad !!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Oh, ja, det både lyder og ser syndigt ud :-)

    SvarSlet
  7. Hej Camilla - Ja det er ikke en kage man bør spise... hver dag hihihi

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  8. okay og hvor er MIT stykke?? Ej det skriger på sommer, sol og tærte nuuuuuu.

    SvarSlet
  9. Hej Sus - Upsss... det er spist hihihihi.. Men det er skønt med sådan en kage, for så smager det af sommer.....

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  10. Hej :)

    Har tænkt mig at lave denne til mit studentergilde. Har lige et par spørgsmål, så jeg er sikker på at den bliver ligeså fin som din :)

    Er det ren kagecreme der er ovenpå? Eller er der en opskrift på cremen?

    Kan jeg lave bunden dagen inden, uden at den bliver tør? Eller er det bare bedst at lave den samme dag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej ... cremen er halv vanillie crem og halv flødeskum.

      Den smager fint dagen efter.. Kan sagtens spises lige fra køleskabet.

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet