lørdag den 26. februar 2011

Citron mousse

Citron mousse :
4 blade husblas Lægges i blød i koldt vand, sådan ca i den tid det tager at lave det andet klar.

4 pasteuriserede æggeblommer ( 2 bøtter )
3 pasteuriserede æggehvider ( 2 bøtter ) Piskes stive sammen med
115 g sukker

4 dl piske fløde piskes stiv.
1 dl Citron saft

Træk husblassen op af vandet med det vand, der hænger ved. Smelt den i vandbad.
Når den er smeltet blandes cirtussaften i og røres i æggemassen. Flødeskummet røres i, gem evt lidt til pynt. 

Hæld fromagen i en skål eller portionsglas, stil den tildækket i køleskabet til den er stivnet, går ret hurtigt.

Okay indrømmet... Jeg er vild med små bøtter.......


Da moussen ikke skulle bruges til "pæn" brug valgte Luggi og jeg at hælde den i disse små is bæger. De kan indholde 100 g eller 200 ml. De er fra is vi har spist i Grækenland, men klare fint en tur i opvaskeren, så vi genbruger dem gerne.
Vi pyntede med en lille smule reven citron skal.

5 kommentarer:

  1. Åååååh - jeg elsker desserter med citron i :-)

    SvarSlet
  2. Dét der minder mig totalt om min farmor. Det var hendes faste dessert til nytårsaften og har ikke fået det siden hun døde i 1997. Lækkert ser det ud

    SvarSlet
  3. Hej Piske - Ja , så er vi 2 !

    Hej P - Min farmor lavede også mousser og fromager og buddinger...... Men jeg kan bedst huske hendes mandelfromage... Men har faktisk ikke forsøgt at lave det...

    Synes det er en let dessert at lave og den kan jo gejles op, så den ser fancy smart ud..

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. hej jeg har lagt dine billeder på facebook,men på lukket side. havde ikke se det der står

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er du sød at fjerne dem igen, ikk


      Tak

      Slet