fredag den 18. februar 2011

Chokoladekage med kokoskakao glasur

Chokoladekage med kokos/kakao glasur.     ca 20 min 200 g næst nederst rille ( ikke varmluft )

4 æg piskes med
250 g sukker
Resten piskes i :
1 tsk vanillie sukker
3 tsk bagepulver
1 ½ dl kakao
75 g smeltet smør
150 g hakket chokolade
50 g fint hakket valnødder ( villle gerne have smagen men ikke, kunne mærke - bide i nødder )
375 g mel
2½ dl mælk

Hældes i en bageform.
Kokoskakao glasur :

100 g smør
200 g kokos
250 g flormelis
1½ dl kakao
2 dl vand
Varmes i gryde og hældes over den afkølede kage.

Smager lige godt halvlun som kold



3 kommentarer:

  1. Mums den ser god ud, det er sådan en kage vi i vores familie kalder en snaske kage... MUMS

    Hilsen Luise

    SvarSlet
  2. Det er jo alt for længe siden, jeg har fået sådan et stykke kage - og det ser simpelthen så godt ud! Nu vil jeg lige sidde - igen - og koncentrere mig om ikke at savle i tastaturet ;-)

    God weekend!

    SvarSlet
  3. Den ser da bare super lækker ud!
    Jeg har en award til dig.. - tjek min blog... ;)

    SvarSlet