søndag den 26. juni 2016

Brownie og frugt buket

Til datterens besøg med studentervognen.


Brownie :

Til 2 halve bradepander har jeg brugt :

300 g mørk chokolade , smeltet i 
450 g smør

6 æg pisket med 
900 g brun farin
45 g kakao
1 1/2 tsk bagepulver 
3 tsk vanilje
Lidt salt
375 g hvedemel
300 g hakket nødder, jeg brugt walnødder.

Når alt er pisket sammen , røres der lidt mælk i , hvis dejen er meget sej.

Til sidst røres 100 g hakket lys marebue i.

Bages midt i 200 g varm ovn ikke varm luft i ca 20 -25 min .. Dejen skal være lidt våd.

Vi kan godt lide den lidt konfekt agtig, så den sættes i køleskab når den er hånd kold. Og spises først næste dag, men kan sagtes spise samme dag eller lun.

Vi havde valgt at der også skulle være lidt nem frugt 

 
Så en frugt buket var bestilt hos Fruit and the city - Denne hedder stjerne skud 6-8 personer og det passede fint da vi også havde 2 bakker danske jordbær rundt om.

Buketten var flot og frisk, men blev først leveret 40 min senere end det som vi havde sat som seneste tidspunkt for levering , vi måtte ringe og rykke ... 

Det er rigtig pinligt når man står som vært  og først får leveret , 40 min efter gæsterne er kommet.

Har så efterfølgende hørt fra en masse andre at de aldrig kommer til tiden, og det er bare ikke i orden !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar