lørdag den 25. juni 2016

Nyt bagt brød ...

Har ikke haft ret meget andet i hoved end, at købe ind og gøre klar til besøg af venner og famillie i går og så lige en vognfuld studenter. 

Så morgenmad til i dag ... Tjaaa

Så har bagt et brød i min stadig elskede bageform fra Lekue - Den er og bliver altså ved med at være genial - endnu mere en dag som i dag hvor både raske og dårlige arm er helt slatne.. 

Bare alt op i formen.. Ælte uden på formen med en hånd og mere kræves ikke .. Jo en ovn selvfølgelig...

3 del koldt vand
1/3 del af en pakke gær
Lidt salt
1 tsk sukker 
300 g hvedemel
150 g sigte med 

Hæve 30 min lunt og tildækket.

Ovn 200 gr midt i ( ikke varm luft)
I 20 min
Formen åbnes og bages 10 min
Brødet tages ud af form og bages 5 min mere 

Afkøled lidt på rist inden der skæres i det 

Jeg har penslet med lidt mælk og drysset med havre gryn, bare for et syns skyld 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar