tirsdag den 13. september 2011

Sandkage.. Jooo det kan man stadig godt lave..............................

Og ja.. det er hvad jeg har kastet mig ud i idag............

Min moar kunne desvære ikke finde min farmors opskrifter GISP....

Men.. Jeg har så lavet en sådan her.,..

Sandkage - Marmoret

250 g smør piskes med
250 g sukker
4 æg tilsættes et ad gangen piskes godt...
2½ tsk vanille
2½ tsk bagepulver
250 g mel ( Tak Malou  )
1½ dl piskefløde

1/3 del af dejen tages fra .. tilsættes
1½ spsk kakao pulver og en sjat mælk..

Hældes i en bageform, Først det lyse dej.. ( gem lidt ) så det mørke og så resten af det lyse.. Røres lidt sammen i formen men ikke for meget...

Bages næst nederst ved 180 g i ca 45-55 min...........

Bagte også en omgang boller.. Det kan man jo altid bruge...

5 kommentarer:

  1. Den sandkage - den ser lækker ud :-)

    SvarSlet
  2. Hej Kmums - Det er den også og meget mere blød og svampet end jeg husker , min farmors sandkage var....

    Er bare sur på mig selv over at jeg gle,te at tilføre noget citron eller lime til den lyse dej, tror det ville have været virkelig mums...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Igen Marianne - de gode gamle klasikkere går bare aldrig i glemmebogen :)

    SvarSlet
  4. Marianne for pokker :-) Nu står jeg her med smør og sukker pisket sammen. Hvor meget mel skal der i???

    Jeg venter spændt på svar så jeg kan få min kage i ovnen :-D

    SvarSlet
  5. Hej Cookie - Nej, vel synes heller ikke at de må..

    Tror jeg vil lave kokostoppe næste gang :-)

    Hej Malou - Ups undskyld.. Det gik vist for stærkt i går, skulle afsted til dans.. Men nu er det skrevet ind..

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet