fredag den 16. september 2011

Chokolade mousse og Citron mousse....

Fruen min er til købe Chokolade mousse.. Og hun har ikke kunne lide dem jeg har lavet selv endnu..

Men i dag modtog jeg nyhedbrev fra Odense marcipan og der var en opskrift på chokolade mousse og ja den skal så afprøves i dag.

Jeg har så lavet lidt om på opskriften da Fruen min ikke bryder sig om mørkchokolade !

Har brugt :
50 g lys sirup
1 stk. Past. æg
2 stk. Past. æggeblommer
1 dl piskefløde
200 g mælke chokolade
2½ dl piskefløde

og ellers fuldt anvisningerne i Odenses opskrift , som linket højre oppe føre til.

Den står på køl lige nu, så Fruens dom , må komme senere..

D. 17-9. Så fik Fruen smagt moussen,og ja, hun kan bedre lide dem man køber ... Vi andre synes at smagen er god, men at den selvom det nu ca er 24 timer siden den blev lavet.. er FOR slatten, så skal den laves en anden gang, kommer der altså husplads i.

Har også lavet denne citron mousse som ungerne er vilde med !

3 kommentarer:

  1. Uhmmmm hvor ser det bare lækkert ud :-)
    Rigtig god weekend, Marianne :-)

    SvarSlet
  2. Hej Irene - Citron mousse blev rigtig god som altid.. Men chokolade moussen er ikke stiv endnu, så den er ikke smagt... endnu...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Det altså svært at være på skrump, når man som jeg elsker alt mad og kage og slet ikke kan undvære alle de lære indlæg med alt det lækre søde der er...

    Jeg må prøve citron musse snart, jeg tror aldrig jeg har prøvet andet end pulver-varianten.

    SvarSlet