mandag den 19. september 2011

1 dej, 2 kager...... i form............

Er mega rastløs, og ja.. Jeg slapper bedst af i køkkenet...  Og det blev så til 2 stk kager...
Dejen er :

4 æg pisket med
250 g sukker
 Tilsat
500 g mel
250 g smeltet smør
4 tsk vanillie
4 tsk bagepulver
2 dl kakao
1½ dl piskefløde
1½ dl mælk

Det hele piskes godt sammen. Dejen deles så i to skåle.

Den ene del fik tilsat :

100 g kokos mel
1 dl piskefløde
50 g hakket mørkt chokolade med kandiseret hindbær.

Den anden del fik tilsat :

50 g Groft hakket Dronning mandler
50 g Daim kugler

Hældte dejen i disse 2 forme fra Wilton, som der var i pakkekalenderen, de skulle ikke smøres, så jeg var lidt spændt på om  kagerne mon slap....  efter 200 gr 2 riller over bunden, ca 30 min...


Men det gjorde de meget fint efter de havde kølet af ca 5- 7 min på en bagerist.

Når kagerne er kølet mere af, skal de have glasur på.

Den med kokos for en mørk kakao Kahloua glasur og den anden en Oboy glasur...


2 kommentarer:

  1. Namnam, hvor ser det godt ud, Marianne :-) Tak for opskriften, den skal prøves her hos os!
    Klem!

    SvarSlet
  2. Mums hvor lyder det godt...
    Er alt for længe siden jeg har snust rundt på din blog..

    SvarSlet