lørdag den 29. oktober 2016

Kringle .. en overset kage

Skal have gæster i morgen , hvor jeg ikke har tid til at bage.. så skal bruge en kage der nemt kan lunes og smage frisk dagen efter ... altså .. kringle..
Jeg får 4 stk ud af portionen, men det gør ikke noget , for det er rart at have kringle i fryseren. 
Snasket , men ikke for snasket...

Glemmer hver gang at dejen er møg klistret , og at jeg skal have en skål mel stående til at dyppe hænderne i.

Efter dejen har hævet deler jeg den i 4 
Ruller dem ud en af gangen og fylder dem
Så skal der ramonce på 
Det over river jeg Odense marcipan oå den grove side af rive jernet
Ridser dejen og krydser dej..
Lægger dem i en bradepande 
De skal lige hæve en halv times tid 
Så pensels de med pisket æg.. drysses med hakke mandler og perlesukker
Klar til ovnen.. næst nederst i varm ovn på 220 gr IKKE VARMLUFT

Cav15 min 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar