torsdag den 21. november 2013

Bager mest brød

Her imens min arm er i udu, bliver der bestemt ikke bagt ret meget ... Dog er jeg blevet rigtig glad for at bage i min LeKue bageform.

Men den kan jeg nøjes med at bruge min gode arm.

Da jeg kom hjem fra arb i går... Fik jeg rørt en dej sammen og sat til hævning, i LeKue formen... Jeg vikler altid et viskestykke over den... 

Ja... Også glemte jeg da alt om det... Omkring 3 timere senere, kom jeg i køkkenet og fik øje på den....

Dejen var endda hævet ud igennem, revnen ved låsen...

Fik hurtigt varmet ovnen op.. Bagt brødet ... Det blev lige så skønt og lækkert som det plejer...  

3 kommentarer:

  1. Har nu også fået sådan en form, mon du har nogle gode opskrifter? Synes ikke det har fungeret med den ene opskrift jeg har prøvet med den lille bog som fuldte med.
    Kram marelene

    SvarSlet
  2. Hej
    Undskyld mit sene svar - jeg har mest bagt på slump.... Men holdt mig til 3 1/2 del vand. 300 g alm mel og så leget med div korn og grovere mel, op til de ca 450-500. Gr i det hele. Og så ca 15 g gær, hæve tid en times tid. Og så ca 35 min med formen lukket ...i ovnen, midt i ved 200 g - ikke varm luft, så laden den står åben i ovnen i 5 min. Vendte brødet ud af formen og lade det bage 10 min mere, uden form.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Tusind tak for svar.
      Har bagt 3 brød i formen og synes faktisk de bliver ok gode.
      Godt nytår

      Marlene

      Slet