lørdag den 28. september 2013

Kage med marrengs top

Sønnen har igen i dag været mine arme i køkkenet...

Kagen er sådan en bestefars skæg.. 


Bunden : 

Smøret skal selvfølgelig også i dejen...

Vi valgte at lave kagen i to runde forme.

Blev først bagt midt i 200g varm ovn ( ikke varmluft )

Så ud og få en spiseske hindbær syltetøj på...
Imens kagen bagte piskede sønnen marengs :
3 bøtter pasteuriserede æggehvider
250 g sukker.

De kom i ovnen igen i ca 14 min..

Pyntede med lidt chokolde, hakkede pistiace nødder og tørret hindbær

4 kommentarer:

  1. Jeg har tit undret mig over navnet på den kage - jeg kommer altid til at smile, når jeg støder på det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Piske

      Ja også mig, og derfor skrev jeg det heller ikke... kun inde i indlægget,.,.,. Men kagen smager godt...

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  2. Svar
    1. Hej Marianne

      Faktisk var jeg lidt spændt på at smage den, for det er så mange år siden jeg sidst har smagt den, så.. smagen var glemt.. Men jo.. godt det smager den.

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet