torsdag den 8. april 2021

Cookies

 

Min grund dej på cookies - 

2 æg. L/ xl ellers 3 stk

200 g sukker 

150 g brun farin

1-2 tsk vanilje

1/2 tsk groft salt røres sammen

325 g mel

1/2 tsk bagepulver

1/2 tsk natron

200 g blødt smør i tern.

Røres sammen, er en ret klistret dej.

Der i tilsætter jeg det.. som jeg har lyst til.

Dem på billedet er der 200 g saltet pesnuts og en pose chokolade chips fra dr. Oetker.

Nogen gange har jeg revet 100 g marcipan i, og puttet 3 slags ckokolade i. 

Eller mander, walnødder, pecan nødder... eller den hurtige .. 3 håndfuld musli...

De sættes på bageplade med bagepapir på.. jeg former dem lidt større end golf bolde... får plads til 9 på en plade, de flader ud. 

Sætter dem midt i varm ovn på 180° varm luft, de er færdige når de er let mørke i kanten. Ca 8-10 min i min ovn.

Lader dem køle lidt på pladen, før jeg flytter dem over på en rist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar