søndag den 6. maj 2012

Blå konfirmations kage

Min kollega´s barnebarn skulle fejre sin konfirmation i lørdags......... Og da jeg sidste år lavede en kage til hendes andet barnbars nonfirmation, så ville jeg gerne lave en igen..

Der var bare lige den hage ved det at jeg ville være laaangt hjemme fra denne weekend........... Nemlig på Westerns Camp på Lolland........ Har kørt 375 km... frem og tilbage .........

Så tirsdag den 1 maj, blev kagen lavet og sat i fryseren..........

Malene ville gerne have en blå kage med blomster.....


Når nu den skulle i fryseren.... Valgte jeg nogle enkle blomster...


Har lavet lidt tester blomster..... Og synes dem der holdt bedst var .. Når der var blandet lidt marcipan i fondanten... Ca 1/4 marcipan....


Brugte sukker kugler som pynt i kanten af kagen. De små sukker kugler i blomsterne er de nye fra Dr. Oetker, og de er super nemme at lege med, dem rundt i kanten er også fra Dr. Oetker... Er super glad for de nye bløde sølv kugler.

Håber Malene og hendes famillie have en god dag .......

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin! God detalje med 'stoffet' oven på kagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Piske.. Ja.. blev også rimlig tilfreds med det :-)

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  2. Den er rigtig fin. Flot mønster du har lavet på draperingen.
    Og ja, kagerne tager ingen skade af en tur i fryseren - dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna - Ja, kan også rigtig godt lide det, det er en lille rulle pind...

      Det er faktisk ret så smart at man kan fryse dem ned med pynt og det hele !

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  3. Smukt lavet, og fin detalje med det draperede stykke ovenpå.

    SvarSlet
  4. Den er rigtig fin Marianne :-)

    SvarSlet
  5. Hejsa er det wilton fondant du bruger :o)

    KH Nathalia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      Ja jeg bruger altid Wiltons fondant

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet